Przedszkole nr 11

w Koszalinie

Koszalin

Aktualności

KONKURS LITERACKI "WITAJ WIOSNO!"

Na konkurs wpłynęło 18 prac: wierszyk i ilustracja do wiersza. wszystkie prace zostały nagrodzone. Bardzo dziękujemy za udział dzieciom i ich rodzicom!

Roztrzygnięcie konkursu "Polscy mistrzowie sportu"

Na konkurs wpłynęło 9 prac.

Miło nam poinformować,że w wyniku głosowania :

I miejsce zajęła Michalina Jóźwiak

II miejsce zajęła Daria Denasiewicz

III miejsce zajęła Patrycja Kruk

SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!

Wszystkim uczestnikom Dziękujemy za udział w konkursie!

Maja Zalewska z grupy "Leśne duszki" wzięła udzial w konkursie pt"Ekologiczne drzewko bożonarodzeniowe"pod opieka Pani Alicji Barańczak. Maja otrzymała dyplom i nagrodę. Gratulujemy!!!

Szanowni Państwo!

Roztrzygnięto konkurs plastyczny "Najpiękniejsza dynia".

Na konkurs wpłynęły 34 prace. W drodze głosowania:

                             I miejsce zdobyła  Justyna Burzyńska ( Biedronki)

                             II miejsce  zdobył Michal Kobus (Leśne duszki)

                             III miejsce zdobyła Jagoda Furyk (Krasnale)

Pozostałe dzieci otrzymały dyplomy i nagrody pocieszenia.

Serdecznie dziękujemy wszystkim dzieciom i rodzicom za udział w konkursie.

Brak opisu.


      W ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025” – nasze przedszkole  otrzymało wsparcie finansowe w łącznej kwocie 3 750,00 zł  na zakup książek będących nowościami wydawniczymi dla dzieci w wieku 3 – 6 lat oraz realizację działań promujących czytelnictwo. Realizacja projektu jest możliwa dzięki wkładowi własnemu Gminy Koszalin , który wynosi 20% kosztów realizacji zadania. Mamy nadzieję, że zakup nowości wydawniczych  przyczyni się do realizacji celów kształcenia w zakresie edukacji czytelniczej oraz będzie wpływać na rozwój zainteresowań czytelniczych i kształtowanie twórczych postaw naszych przedszkolaków

                                                           Czy posyłanie dzieci do przedszkola jest bezpieczne ...

      Nasze przedszkole pracuje wykorzystując koncepcję  F.Froebla

      Friedrich Froebel nazywany prorokiem i ojcem nowożytnego wychowania przedszkolnego, był niemieckim pedagogiem, teoretykiem wychowania przedszkolnego, a także architektem
      i miłośnikiem przyrody.

      Żył w latach 1782-1852 r. Zachwycony naturalistyczną koncepcją pedagogiczną Jana Henryka Pestalozziego stworzył własną filozofię wychowania, którą oparł na trzech głównych ideach:
      - jedności wszechświata,
      - szacunku dla dziecka i jego indywidualności
      ,
      - znaczenia zabawy w rozwoju dziecka.

      Pedagog ten podkreślał, iż w celu zapewnienie dziecku pełnego wykształcenia należy w nauczaniu (w myśl teorii Pestalozziego) integrować siły: głowy, rąk i serca.

      Wychowanie powinno mieć charakter globalny. W okresie dzieciństwa dziecko powinno zdobywać jak najwięcej nowych doświadczeń. Ważna jest przy tym jego samodzielność w działaniu i dochodzeniu do wiedzy.

      Koncepcja F. Froebla oparta jest na pracy z materiałami, których dostarcza przyroda oraz z przedmiotami, jakimi są zabawki celowo stworzone przez dorosłego dla dziecka. Są to tak zwane dary, czyli materiały, które mają postać wełnianych piłeczek oraz zestawów drewnianych klocków w kształcie sześcianów, walców, graniastosłupów, a także- mozaiki, patyczki, pierścienie i punkty. Służą dzieciom do zabaw percepcyjno - manipulacyjnych, badawczych oraz umożliwiają rozwój zdolności artystycznych. Dzieci podejmują z ich wykorzystaniem zabawy badawcze, tematyczne i konstrukcyjne, poznają świat matematyki, tworzą ornamenty. Wymienionym aktywnościom towarzyszy śpiew, ruch oraz słuchanie literatury.

      Dary są podstawą do rozwijania funkcji symbolicznej. Zamiast gotowych obrazów prezentujemy dzieciom symbole, np. zieloną piłeczkę zamiast smoka, prostą konstrukcję z drewnianych sześcianów zamiast domu, czy zamku. Upraszczając formę skłaniamy dzieci do rozwoju wyobraźni, języka, pamięci, odtwarzania własnych doświadczeń. Jednocześnie angażujemy  emocje. Dary stanowią podłoże do realizowania całej podstawy programowej – rozwijania wiedzy o świecie, przedmiotach, ludziach. Są doskonałym materiałem do nauki matematyki, rozwijają poczucie estetyki, wprowadzają w świat barw, kształtów, w świat piękna i nauki.

      Dary są także atrakcyjnym materiałem do zabaw swobodnych. Ich prostota daje nieskończone możliwości użycia – w ruchu, statecznie, na płaszczyźnie i w przestrzeni. Jeden prosty dar może każdego dnia być innym elementem zabawy – takim, jak zapragnie dziecko. Zabawa staje się więc twórcza, konstruktywna i bogacąca poznawczo.

      Dzieci w zabawach swobodnych tworzą z nich:

      • kształty naturalne (inaczej zwane formami życia) - są to konstrukcje, które dzieci układają z wyobraźni lub posługując się wzorem,
      • kształty wiedzy to konstrukcje ilustrujące zjawiska matematyczne o charakterze arytmetycznym lub geometrycznym; dzieci układają np. pionowe lub poziome płotki, ilustrujące treść zadań matematycznych,
      • kształty piękna to wzory o charakterze ozdobnym, układane jako rytmy pasowe lub wzory o charakterze gwieździstym, układane jako rozety lub powstające w układzie krzyżowym; podczas układania takich ornamentów dzieci wykorzystują zjawiska matematyczne, np.  przesunięcie równoległe, a także obroty.

      WALORY PRACY Z DARAMI:

      • budowanie systemu wartości - nauka poszanowania przedmiotów oraz otaczającego świata,
      • zaspokajanie potrzeby ciekawości i zabawy u dzieci,
      • rozwijanie umiejętności społecznych – nauka współpracy,
      • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej,
      • zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, wszechstronnej aktywności a także samodzielności,
      • wszechstronny rozwój dzieci – zgodnie z podstawą programową,
      • rozwój wyobraźni - za pomocą darów nauczyciel i dzieci mogą ilustrować treść bajek, wierszy, opowiadań czy legend,
      • przygotowanie do nabywania umiejętności i czytania i pisania.

      Komplet materiałów dydaktycznych składa się z 14 pudełek darów, a także siatki geometrycznej dołączonej do zestawu. Siatka wspierająca pracę z materiałami dydaktycznymi jest uzupełnieniem pracy ze schematami.

      Nasze przedszkole odwiedziła ekipa Froebel.pl z Lublina ,która osobiście przekazała na ręce Pani dyrektor Beacie Malec CERTYFIKAT dla Przedszkola nr 11 poświadczający,że kadra placówki ukończyła cykl szkoleń "ZASTOSOWANIE DARÓW FROEBLA W DZIECIĘCEJ MATEMATYCE" zorganizowany przez Froebel.pl na podstwie koncepcji prof. Edyty Gruszczyk -Kolczyńskiej oraz realizuje założenia "Zastosowania Darów Froebla w Dziecięcej Matematyce"

                                                                         DZIĘKUJEMY!!!

      https://www.eduportal.koszalin.pl/Content/pub/55/348361848_770270061416102_136816533534125972_n.jpg

      Lista wpisów jest pusta
      Powrót do góry